Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Age of Mythology

Age of Mythology

Age of Empires, Age of Kings. Ezen két névről a játékosnak két dolog jut eszébe. Egyrészt, az, hogy a Microsoft adta ki őket, másrészt pedig, hogy az Ensemble Studios történelmi stratégiája új színt vitt az RTS-ek állóvizébe. Ez volt az első populáris történelmi RTS. A készítők egyszerű kezelési rendszert alkottak, ez párosult a remek grafikával, egységekkel, a rengeteg játszható féllel, s a szintén remek hangulattal. A sorozat sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint a több mint 12 millió eladott példány. Az Age of Kings, és a Conquerors kiegészítő kiadása után sokan úgy gondolták, hogy az Ensemble belefog az Age of Empires 3 fejlesztésébe, de a készítők - szerintem nagyon bölcsen - inkább másképp határoztak: hozzáláttak az Age of Mythology, vagyis a Mitológiák Korának fejlesztéséhez.

A játék tehát a mitológiára épít, méghozzá a Görög-Egyiptomi-Viking mitológiára. Voltaképpen a Mythology az első mitológiai játék, mely nem, hangsúlyozom NEM fantasy. A készítők nagyon ügyesen ötvözték az Age of-ok gazdasági, stratégiai részét az újonnan szereplő mitológiai lényekkel, istenekkel, félisteni hősökkel. Az Age of Mythology nem történelmi stratégia, hiszen nem valós történelmi korban, hanem a mítoszok és legendák korában játszódik (időbeli egyeztetés nincsen, hiszen az Egyiptomi birodalom története Kr.e. 2950-ben kezdődött, s tartott Kr.e. 30-ig, a római hódításig, bár a „klasszikus” egyiptomi kultúra Kr.e. 1070-ben erős hanyatlásnak indult, a görög kultúra fénykora Kr.e. 400-as évekre tehető, a Vikingek pedig Kr.u. 700-900 ténykedtek.) A Mythology-ba elődeihez hasonlóan rengeteg ismeretanyagot zsúfoltak be a 3 kultúráról, és azok mitológiájáról.

A történet érdekes, a hadjárat egyetlen hosszú lánc, mely 32 hangulatos küldetésből áll. A görögök oldalán kezdünk, s Arkantosz atlantiszi hadvezérrel nyomon követhetjük Trója elfoglalását, de itt kellemetlen nézeteltérésünk lesz egy küklopsszal, aki ki akarja szabadítani Kronoszt a Tartarosz legmélyebb bugyraiból. Egyiptomban a Seth által meggyilkolt Ozirisz négy testrészét kell fellelnünk, végül pedig Északon, a vikingek földjén kell a bajkeverő Loki terveit meghiúsítanunk.

A Mythology intrója nagyon hangulatos, és szép, de nézzük meg jól, mert több animációval nem fogunk találkozni a játék során. Helyettük a játék motorjával készült átvezető jeleneteket láthatunk, melyek szépek, jók, és hangulatosak, de azért jobban örültem volna több videónak, főként a Warcraft 3 ebbéli kényeztetése után. A grafika gyönyörűre sikeredett, hozza a Warcraft 3 szintjét. A karakterek kidolgozása aprólékos, a környezeté úgyszintén, a mozgásfázisok is jók, tehát minden a helyén van. A varázslatok pedig egyszerűen gyönyörűek. Lehet forgatni (opcionálisan), zoomolni (bizonyos ésszerű határok között). A zene és a hangok remekül illeszkednek a játékhoz, ráadásul az egységek saját nyelvükön szólalnak meg, nem mindennapi élmény.

A játék elődjeinek gazdasági rendszerét örökölte kisebb változtatásokkal. Négy nyersanyaggal kell gazdálkodnunk, ezek közül a fát, az élelmet, az aranyat nem hinném, hogy be kellene mutatom, de a negyedik, a „favor”- isteni kegy néven aposztrofálnám - némi magyarázatot igényel. Ez a szintlépéseknél, s a mitikus lények megidézésénél szükségeltetik. A három civilizáció különféleképpen „termeli meg” ezeket: a görögök templomaiknál imádkoznak, az egyiptomiak istenszobrokat emelnek, míg a vikingek harccal szerzik meg azt.

Számos apró kényelmi funkciót is beépítettek a Mythologyba, melyek tipikusan a „ha van, fel se tűnik, ha nincs, nagyon bosszant” kategóriába tartoznak. Ilyen a Conquerors-ban megismert földművelés (a parasztok folyamatosan gazdálkodnak, nem kell újra és újra munkára kijelölni őket). A munkások, ha felépítenek valamilyen gazdasági épületet, akkor azonnal neki is látnak a közelükben található nyersanyag kitermelésének, nem kell erre külön utasítani őket. A városközpontban továbbra is megkongathatjuk a harangot, ekkor minden munkásunk oda, vagy a körülötte található valamely védelmi épületbe menekül, ez nagyon hasznos tud lenni támadásnál, hiszen katonáink kommandírozása mellett nem kell még a védtelen munkásainkra is ügyelnünk.

De a legfontosabb változtatás a populációlimitet érinti. Ez 250-ben lett maximalizálva igencsak érdekes módon. Ugyanis egy városközponthoz csupán 10 házat építhetünk. Ha ezt megtettük, akkor keresnünk kell egy újabb városközpont alapot, s arra kell építkeznünk, ugyanis máshová nem tudunk. Ennek a rendszernek megvannak a maga pozitív, és negatív vonásai egyaránt. Egyrészt jó, mert folyamatosan mozgásra késztetni a játékos, nem nagyon válik be az „elbarikádozom magamat” taktika, hiszen kénytelenek vagyunk „vadászni” a városközpont alapokra, melyekből melyek száma a térkép nagyságától függ. Viszont az is igaz, hogy gigászi összecsapásokra ne számítsunk, a AoM a kisebb csapatok ütközeteiről szól (á la Warcraft 3), és e rendszer miatt egyetlen nagy rohammal nem is nagyon tudunk bevenni egy jobban védett tábort. Hasznos újítás, hogy a csoportban kijelölt egységeink jelei a képernyő bal felső sarkában láthatóak, s az őket jelképező ikon aszerint változik, hogy mely fegyvernembe is tartoznak.

A fejlődési, fejlesztési rendszer maradt a régiben, továbbra is négy kor van (Archaikus, Klasszikus, Heroikus, Mitikus). Az korszaklépéshez továbbra is élelem, arany, s mint említettem, isteni kegy szükséges. S amint korszakot lépünk, szembesülünk a Mythology egyik erősségével: a fő, ill. alistenekkel. A játékban ugyanis 9 főisten (értelemszeren minden kultúránál 3) van, s hozzájuk 27 alisten kapcsolódik. Az alistenek más mitikus lényeket, fejlesztéseket, varázslatokat kínálnak. A varázslatok között vannak pusztítóak, vannak melyek az egységek védelmét növelik, s vannak olyanok is, melyek a gazdaságot lendítik fel egy adott ideig.

Egyjátékos módban nem, multiban viszont megválaszthatjuk főistenünket is, így a lehetőségeink kibővülnek. Elsőre talán kevésnek tűnik a három játszható fél, de a különböző fő, és alistenek lehetővé teszik, hogy például két, egymástól nagyban különböző egyiptomi sereg csapjon össze.

A mitikus lények egy része valóban fellelhető az adott nép mitológiájában, de természetesen a fejlesztők is alkottak saját lényeket, de ezek jól illeszkednek az „eredetiekhez”. Etalont nem nagyon tudnék mondani, hisz mindhárom nép egyaránt rendelkezik nagyon erős lényekkel, melyek jól ellensúlyozzák egymást. Apropó ellensúlyozás. A Mythology példásan jól ki van egyensúlyozva, minden népnek megvannak a maga gyöngéi, és erősségei is. Talán a görögök képviselik az arany középutat, egységeik mind a négy nemben (gyalogos, lovas, távolsági, mitikus) erősek. Az egyiptomiak úgyszintén, bár náluk talán egy hangyányival erősebbek lettek a mitológiai lények. A vikingek a legérdekesebbek. A harcosok építkeznek, a munkások végzik a nyersanyaggyűjtés nagy részét, a törpök pedig az arany bányászatában járnak az éle. Ráadásul a kitermelés „mobil”, hiszen ló vontatta szekérre rakják a kitermelt javakat. Ráadásul mind a munkások, mind a törpök átképezhetők harcossá, de ezzel vigyázzunk, mert visszaút nincs.

Igazából nem lenne túl sok értelme a civilizációk hosszas marcangolásának, mert a gyakorlott AoE, AoK játékosok gyorsan beletanulnak. Akinek az életéből netán kimaradtak volna ezen remekek, azok is bele fognak rázódni az irányításba, nincsenek akkora különbségek az egyes népek struktúrája között, mint a már sokat emlegetett Warcraft 3-ban. De félreértés ne essék, ez nem megy a Mythology rovására. (Ennek ellenére tervezünk egy összefoglalót az egyes civilizációk mitológiájának történetéről, egységeiről, mindezt megspékelve néhány hasznos tanáccsal).

A gép elleni küzdelem a kezdőtől a haladóig kielégíti az igényeket, de természetesen a profik nevetve verik meg az MI-t, mely - mint mindig - most sem tudja felvenni a versenyt az emberi leleményességgel. Annak ellenére, hogy néha kissé logikátlannak tűnő lépéseket tesz, az MI egészen jól muzsikál.

Voltaképpen minden maradt a maga pici-puha köntösében, a játékmenet, a fejlődés struktúrája. Tehát az alapkoncepció nem sokat változott a sorozat előző részeihez képest, de ez nem feltétlenül baj, hiszen még mindig remekül megállja a helyét, forradalmit újítani már nemigen lehet az RTS-ek frontján. Ami még említést érdemel, az a pályaszerkesztő. Ez a sorozat eddigi darabjaihoz hasonlóan nagyon profi lett, bármit elkészíthetünk vele amit csak akarunk, s mindemellett kezelése pofonegyszerű. Végül ajánlom mindenkinek figyelmébe a stáblista megtekintését, szerintem ez volt az eddigi legszórakoztatóbb, amit valaha is láttam (finom célzás az a kép, amikor az egyik fejlesztő egy embernagyságú ork bábú mellett áll :-).

„Veni, vidi, vici” - szólt Ceasar, s így szólhatna az Age of Mytolgy tételmondata is. Nekem nagyon bejött a Mythology, nem kellett csalatkoznom benne. Minden szempontból elkápráztatott, legyen szó grafikáról, zenéről, egységekről, avagy játékmenetről. Remélem, hamarosan érkezik a kiegészítő is, hiszen számos civilizáció kimaradt (kínai, inka, indiai, netán valamely afrikai kultúra). Negatívumot nem is igazán tudnék mondani rá, szinte tökéletes stratégia, megérte a hosszú várakozást. Következő rész?

forrás:pcdome

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal