Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Battlefield 2142
                                Battlefield 2142

Engedtessék meg, hogy a cikket egy meglepőnek ható bejelentéssel kezdjem: szeretem a croissant. Van belőle hagyományos, csokis, vaníliás, lekváros, csokival teljesen, avagy csupán részben leöntött, kicsi, nagy, közepes, és ki tudja még hányféle, illetve hányfélével fog még összehozni az éhség. A croissanon kívül szeretem még például a Battlefield sorozatot is: van belőle második világháborús, vietnámos, közeljövőben játszódó, és immáron távoli jövőben játszódó is. Mindegyik más és más, azonban a croissanhoz hasonlóan az alap, a massza ugyanaz. Csupán a körítés és a töltelék változik mindig.

Sokan – köztük én is – várták a következő generációs Battlefieldet, hiszen a fejlesztő Digital Illusions valami újat, innovatívat és előremutatót ígért – mint általában mindig minden játékfejlesztő cég. A hónapok múlásával, a várakozási időszak végén pedig megérkezett az, amit ki-ki vérmérsékletétől függően várt: egy sci-fi köntösbe csomagolt Battlefield.

A nem túlzottan részletes történet szerint a XXII. század elején már elkerülhetetlen az új jégkorszak bekövetkezése, s az emberek egyre kevésbé vevők a különféle síparadicsomokban való üdülésekre. Mindenki megpróbál a déli, Egyenlítő-közeli területekre vándorolni, és az így kialakuló exodust ha kell, katonailag is keresztülvinni. A Battlefield hagyományaihoz hűen két szemben álló csoportosulás jön létre: az európaiak vezette EU – micsoda elmés elnevezés –, illetve a jó öreg ruszki mumust elővéve az orosz vezetésű, rajtuk kívül indiaiakat és arabokat is egyesítő PAC (Pan Asian Coalition). Ezen két csoportosulás csap össze a 2139-ben kezdődő háborúban, felhasználva a XXII. század teljes fegyverarzenálját a másik fél elsöprésére. A fegyverarzenál pedig, amellyel a fiktív történelem szerint 133 év múlva kitörő háborúban meg kellene vívnunk az ellenséggel, nos, in medias res nyitva: az arzenál finoman szólva sem futurisztikus. A Digital Illusions szakijai szerint a jövő háborúját a mai kísérleti fegyverektől alig eltérőekkel fogják vívni, napjaink katonai járműveinek némileg felturbózott változataival, olyan katonák, akik manapság fejlesztés alatt álló páncélokat hordanak.

A fenti koncepciótól két momentum, a titánok és a lépegetők szerepeltetése tér el, amelyek némi sci-fi ízt visznek a játékba. A titán leginkább egy hatalmas repülő „anyahajóhoz” tudnám hasonlítani, amelyről a helikopterek futurisztikus másai tudnak felszállni, hatalmas tűzerővel rendelkezik, illetve egy egész játékmód épül rá – de erről majd később. Az említettek miatt az egyszeri játékos finoman szólva sem érezheti, hogy ő most egy futurisztikus, majd’ másfél évszázad múlva megvívandó háborúba csöppent volna, sokkal inkább úgy tetszik, mintha ezen háborút pár évtized múlva vívnák. Sehol egy protontorpedó, egy robot, egy hipertér-görbítő, avagy legalábbis egy nyamvadt lézernyaláb, a legfuturisztikusabb kézifegyver az EMP gránát. Ezekkel a momentumokkal a játékmenet szempontjából semmi probléma nincs, hiszen ott tökéletesen mindegy, hogy egy golyót, avagy egy lézersugarat jelenítenek meg grafikusan, ha teszem azt a sebzési érték ugyan az. Azonban a hangulat jelentős csorbát szenved ezáltal, hiszen képtelenség beleélni magunkat a futurisztikus háború poklába, amit majdhogynem jelenkori fegyverekkel vívnak.

Újdonságként hat a „kilövőcsövek” bevezetése, amelyek a titánokon, csapatszállító járműveken és helikoptereken találhatók meg. A rendszer lényege, hogy a járműveknél ülést váltunk egy gomb lenyomásával, a titánnál pedig beszállunk egy kabinba, majd a bal egérgombra tapadva kiölőjük magunkat egy kis kapszulában, amelyet bizonyos mértékben irányítani is tudunk. Ez nagymértékben megkönnyíti a helyváltoztatást, főként titán módban elengedhetetlen, illetve azonos nem túlzottan kedvező esetekben, mikor járművünk a legjobb úton halad, hogy füstölgő roncs váljon belőle. Bár a lehetőség adott arra, hogy azon játékost, aki botor módon pont rosszkor van rossz időben, nemes egyszerűséggel szétlapítsuk landoláskor, mégis a landolás sokkal inkább veszélyes ránk, mintsem az ellenfelekre, ugyanis a földet érést követő pár másodpercig szinte semmit nem látunk a portól, és némileg kóválygunk is, így remek agyaggalambként funkcionálhatunk.

A környezeten kívül a játékmenet is jelentős változásokon esett át. Megmaradt a Conquest mód, amelyet bemutatnom azt hiszem, aligha kell: bizonyos stratégiai pontokat kell elfoglalnunk és megtartanunk a lehető leghosszabb ideig, hiszen aki hamarabb eléri a pontlimitet, az nyer. Ennek a játékmódnak az inverze is adott: mindkét fél rendelkezik bizonyos számú ponttal, s ezek szépen elfogynak, így ezen elfogyást megakadályozandó kell a különféle helyeket megszállnunk, hogy a folyamatot lassítsuk. Az új Battlefield legnagyobb innovációját viszont értelemszerűen nem a régi játékmódokban, és az újnak ható körítésben kell keresnünk, hanem a most debütáló Titan módban, amely képes feledtetni a játék egyéb hiányosságait. Az új módozat lényege, hogy a fentebb már említett titánokból kettő darab található pályánként, amelyek szépen, komótosan közelednek egymáshoz. Egy támadó, és egy csapatszállító helikopter található rajtuk, továbbá négy, a földet pásztázó és két légvédelmi ágyú, továbbá mindkét oldalán kilövőcsövek vannak, az egész acélmonstrumot pedig védőpajzs fedi, amelynek kiiktatása az első feladatunk. A módozat lényege ugyanis az ellenséges titán elpusztítása, amelyhez a legfőbb eszköz a pályán elszórt bázisokon lévő föld-levegő rakétaállások elfoglalása. Az általunk elfoglalt kilövőállások bizonyos időközönként igencsak meglepő módon egy rakétát lőnek ki, amely először a titán pajzsát, majd annak megszűnése után a hajótestet lövi, egészen annak felrobbanásáig. Értelemszerűen az nyer, aki több kilövőállást birtokol. A másik lehetőség az ellen titánjának elpusztítására, hogy a pajzs megszűnése után helikopterrel, avagy mentőkapszulával a fedélzetre jutunk, és végigverekedjük magunkat a reaktorig, amelynek elpusztítása után mindössze pár másodpercünk marad, hogy elmeneküljünk a közelgő nagy bumm elől. A játékmód hihetetlenül pörgős, köszönhetően annak, hogy minden lehetséges újjáéledési helyünkön találhatók járművek, illetve a csata párhuzamosan zajlik azért, hogy az ellenséges titán fedélzetére léphessünk, illetve a kilövőállások birtoklásáért. Minderre rátesz egy lapáttal a titánok már említett hatalmas tűzereje, amelynek köszönhetően folyamatosan tűz alatt tudnak tartani bizonyos pontokat, illetve a titánon található mentőkapszulák, amelyekkel nagy magasságból egészen hatalmas távolságokat tehetünk meg.

Szintén az újdonságok táborát erősíti a különféle kitüntetések, és főként a rangok bevezetése. Igaz, ezek már szerepet kaptak a Battlefield 2-ben is, azonban most sokkal komplexebben és fajsúlyosabban jelentkeznek. Arról van szó, hogy bizonyos elért pontszám után mindig egyre feljebb kúszunk a ranglétrán, illetve több tucatnyi különféle plecsnit érdemelhetünk ki azzal, hogy például x időt töltöttünk a levegőben, elpusztítottuk a titán több ágyúját egyvégtében, avagy éppen y féle fegyverrel megöltünk xy mennyiségű ellenfelet. Ez a rendszer ad néminemű motivációt a játékosnak, hiszen az amúgy haszontalan plecsniken kívül – amelyek kitüntetés részénél létezik bronz, ezüst és arany változat is – minden egyes „szint-”, azaz beosztásbeli előrelépésnél feloldhatunk egyet a különféle karaktertípusokhoz tartozó eszközök közül. Ezek között találhatók különféle gránátok, rögzíthető géppuskák, illetve a „csúcson” fegyverek is. A kitüntetések pedig azon felül, hogy szépen virítanak, és megszerzésük rendkívüli ego-növekedést eredményez, illetve a már említett fegyver-feloldásokhoz vezet, még egy pozitív vonással bírnak. Ez pedig a „tapasztalati pont”, amelyet a kitüntetés feltételeinek abszolválása után kapunk, lévén ezen jutalompontok nagymértékben gyorsítják rangbéli előmenetelünket.

Amennyiben stílszerűen a grafikára vetjük vigyázó szemünket, úgy megállapíthatjuk, hogy a Battlefield sorozat alatt dohogó grafikus motor fölött bizony eljárt az idő. A modellek ismételten csak részletesebbek lettek, mint voltak az előző részben, az effektek szebbek, a textúrák részletesebbek, azonban a prezentált látványvilág így sem tudja felvenni a versenyt napjaink FPS-eivel. A töltési idők rendkívül hosszúak, gyengébb gépeken pedig a felturbózott motor sokkal rosszabb látványvilágot produkál, mint négy éve az első rész.

A hangok, mint azt a sorozat korábbi részeiben már megszokhattuk, továbbra is jók, a zene pedig helyenként egészen vérpezsdítő tud lenni, mintha csak egy háborús filmet néznénk. A kommunikáció az EU erők részéről angolul, míg a PAC oldalán oroszul zajlik, amely igen hangulatos, dacára annak, hogy az orosz megnyilvánulásokból a játék elején aligha fogjuk tudni, mi is történt pontosan.

Jó játék, szép játék, de nem úttörő játék a Battlefield 2142. Remekül, és önfeledten lehet játszani vele, azonban sugárzik róla, hogy különösebb kockázat nélkül, afféle tisztes iparosmunkaként készült, amely nemhogy a világot, de önnön sorozatát sem akarja megváltani. Továbbra is csupán két választható fél szerepel a játékban, szinte minimális harci járművel, illetve választható kaszttal, így joggal érzi úgy több kritikus kolléga: ez itt rossz nyelven szólva egy remek mod, nem pedig egy teljesen önálló játék. Igaz, szórakoztatónak szórakoztató, de kreativitást és innovációt csupán itt-ott mutat, holott nem ártana már teljesen felújítani a Battlefield sorozatot, hogy az esetleges következő rész ne mod-ízű legyen.

 
 
Battlefield 2142

Fejlesztő: Digital Illusions
Kiadó:
Electronic Arts
Homepage: Kattints ide!

Minimum hardware: Pentium IV/Athlon 1,7 GHz, 512 MB RAM, 128 MB-os 3D kártya, 8xDVD-ROM, 2,2 GB HDD
Multiplayer: LAN, internet


Pozitívumok:
Remek új Titán mód
A Battlefield játékok alapötlete még mindig működik
Nagyon hangulatos tud lenni
Pergő játékmenet
Kitüntetések és újabb elérhető fegyverek szerepeltetése

Negatívumok:
A grafikus motor kezd erősen elavulni
Kevés vezethető jármű
Az igazi újítások hiányoznak

Olvasói értékelés: 8,1



Értékelés
Grafika 8
Hangok 8
Játszhatóság 8
Hangulat 8

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal