Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Üdvözöllek az oldalamon!Itt a könyvektől a legfrissebb hírekig mindent megtalálsz!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Boldog Névnapot!
 
Kedvenc ország
Ahová utaznál...
Melyik országba utaznál a legszívesebben?

Anglia
Amerika
Brazília
Svájc
Németország
Franciaország
Spanyolország
Olaszország
Mauritius
Valamelyik Skandináv állam
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Anno 1701
                          Anno 1701

A város-építős és menedzselős játékok sora egészen a nagy sikerű Sim City-ig nyúlik vissza. Közülük az egyik legsikeresebb sorozat a Settlers volt, amelynek letelepedős-építős stílusát követte a szintén német játékfejlesztő cég által készített Anno sorozat. A sorozat korábbi tagjaihoz (Anno 1602, Anno 1503) hasonlóan most is egy kevés pénzzel és egyéb erőforrásokkal a zsebünkben kell megalapítani városkánkat.

A játék megkezdetése előtt érdemes elolvasni a kézikönyvet és egyszer végigvinni a nagyon részletes és jól követhető interaktív betanító részt, így a játék kezdetekor már elég jó elképzelésünk lesz arról, hogyan menedzseljük a városunkat. A játék úgy indul, hogy a királynőnktől parancsot kapunk arra, hogy a birodalmát egy távoli szigetvilág meghódításával növeljük. A játék szigetvilága, amelyet meg kell kaparintanunk, a XVIII. századi Karib-tenger szigeteinek kalóz-romantikás változata. A játék kezdetén az egyik sziget tengerpartján kapunk valamennyi erőforrást és egy kereskedelmi épületet, aminek a közelében el kell kezdenünk felhúzni a különböző termelő épületeket és a városkánk alapját. Mivel a program valós időben fut, ezért nem sok időnk van arra, hogy a madarak röptében vagy az erdei állatokban gyönyörködjünk, azonnal indítani kell az építkezést. Amennyiben sikeresen vettük az akadályokat a játék elején, a királynőtől később kapunk egy hajót is, amivel elkezdhetjük a térség felderítését. Ez azért is nagyon fontos, mert az erőforrások egy része csak bizonyos szigeteken található meg, így előbb-utóbb arra kényszerülünk, hogy a lakosság igényeinek kielégítése céljából távoli szigeteken kis gyarmatocskákat telepítsünk. Ehhez pedig logikusan szükségünk van arra az információra, hogy melyik sziget hol terül el és mit termelhetünk rajta. A szigetek egy része lakott, az adott sziget tulajdonosával kereskedhetünk, esetleg háborúzhatunk is.

A játék kezdetén telepeseink vannak csak, akiket könnyű boldoggá tenni. Ha van ételük, tető a fejük fölött, ruhájuk és egy piactér, ahol találkozhatnak, pletykálkodhatnak, ez már bőven kielégíti nem túl magas röptű igényeiket. Amint azonban további telepeseket telepítünk le, a telepesek polgárokká változnak, akik már komolyabb igényekkel lépnek fel, például alkoholizálni és dohányozni is szeretnének. :-) Majd ezek is tovább fejlődnek, és a sor végén a kényes arisztokraták jelennek meg, akik olyan dolgokat is követelnek, amelyeket nem tudunk termelni, csak külkereskedelmi úton másoktól beszerezni. Ekkorra a gyarmatunknak már sok-sok lakója van, és egészen hosszú termelési láncok zökkenőmentes működését kell fenntartanunk. Ilyen termelési lánc lehet például a szerszámkészítés. Először fát kell vágnunk és vasércet bányásznunk, ezt az olvasztóban először átalakítják vassá, majd a nyers vasat elszállítják a szerszámkészítőhöz, aki szerszámot gyárt belőle. Közben a szállítási tevékenységeket kis talicskás emberek végzik, akik az épületekből ide-oda szállítják a különböző nyersanyagokat, majd végül a készterméket beszállítják a raktárba.

Az épületek és tevékenységek nagyobbik része szintlépéskor, illetve a megfelelő lakosságméret elérésekor válik elérhetővé, más területeken viszont aktívan kutatásokat kell végeznünk. Ehhez fel kell építenünk egy iskolát (majd később egy egyetemet), amit egyébként a felvilágosult polgáraink is követelnek, és közben persze a kutatást pénzzel is finanszíroznunk kell. Az épületek nagyobbik csoportja vagy feldolgozó tevékenységet végez – például a malom csak búzát őröl és lisztet termel –, vagy közvetlenül erőforrásbegyűjtést végez, mint például a halász és a favágó. Az épületek kisebb csoportja valamilyen speciális feladatra alkalmas, például az iskola amellett, hogy a polgárok oktatási igényeit elégíti ki, egyúttal kutatást is végez, vagy például a komplex erőd, amely részben katonákat képez ki, másrészt védelmi épület, de katonai jellegű kutatások megindítására is lehetőséget nyújt.

A játék másik oldala a háborúsdi. Itt vagy kalózok, vagy egy másik játékos ellen kell hadba szállnunk. Sajnos a háborúk nem sok esélyt adnak a valósidejű stratégiai játékokon felnevelődött játékosoknak arra, hogy a stratégiai képességeiket csillogtassák. A játékos csak annyit tehet, hogy a legyártott egységeket az ellenséges egységek ellen irányítja, de a csatákban kizárólag az egységek relatív ereje határozza meg a győzelmet – a fejlettebb mindig győz. Meg egyébként is a katonai létesítményekre és a katonaságra fordított erőforrásokat sokkal hasznosabb diplomáciai úton például megvesztegetésre vagy erőforrás vásárlásra fordítani, így sokkal olcsóbban megkaphatjuk, amit szeretnénk.

A szokásos kötetlen játékmód mellett néhány érdekesebb (és elég rövid) küldetést is kapunk a játékkal, ezeket is érdemes legalább egyszer végigjátszani, mert a legtöbbje kifejezetten szórakoztató. A játékhoz ugyan mellékeltek többjátékos lehetőséget is, de épp ez az a játéktípus, amit kifejezetten egy játékosra találtak ki, és figyelembe véve a katonai-háborús rész relatív gyengeségét a játék többi részéhez képest, a többjátékos üzemmódnak sok értelmét nem igen látom.

Az interfész talán a játék legjobban sikerült része. Minden információ több helyen is rendelkezésre áll, a legfontosabb információkhoz állandó a játékos hozzáférése, és olyan ötletes dolgokat is beleépítettek a játékba, mint például a telepesek helyzetének bemutatása animált telepes portréval. Ha minden jól megy, akkor a telepesünk vigyorog, de ha valami baj van, akkor morog, de azt is rögtön megállapíthatjuk, hogy mi az oka a nyavalygásnak. :-)

A játék grafikája háromdimenziós megoldású és kifejezetten jól sikerült, még közeli nézetben is kellemes mind a karakterek, épületek, természeti tárgyak és élőlények megjelenése, mind az animáció. Ha menedzselés közben a játékosnak van egy kis szabadideje, érdemes közelnézetbe hozni mondjuk egy erdei tájat, vagy azt tanulmányozni, hogy a méhész hogyan szedi ki a mézet a kaptárból. A fejlesztők annyira gondosak voltak, hogy olyan látványelemeket is beleépítettek a játékba, mint a fűben surranó róka, a kezein ide-oda dülöngélő gorilla, vagy zsiráfok, elefántok, krokodilok, szarvasok, stb. Az állatfajok, de a fák fajtái és más természeti jelenségek is szigetről-szigetre változnak. A polgárok és munkások megjelenítése is jópofa. Érdemes követni a talicskát toló szállítókat, de a hordót görgető munkás animációja is kiválóan sikerült. Nekem a legjobban az elégedett polgároknak játszó pufók zenészekből összetoborzott rezesbanda tetszett. :-) De a tűzoltók munkáját is érdemes nyomon követni, ha épp tűz ütne ki valamelyik rezidencián.

Kellemes zenei aláfestés megy a játék alatt, szerencsére a bombasztikus nagyzenekari hangzás csak a játék bevezetése alatt szól, így a sokkal visszafogottabb aláfestés már nem vonja el a figyelmünket a játék alatt. Ha a kamerával közelebb megyünk a városunkhoz, akkor megszokott zajok fogadnak. Így például a kovácsmesternél kalapálást, a favágónál kopácsolást, a juhász közelében bégetést hallgathatunk, míg a városközpontban a lakosok csevegése az aláfestés. A tengerparton a hullámok robaja hallatszik, az erdőben pedig madarak csicseregnek. Menet közben olyan megjegyzések is röpködnek a levegőben, amely a játékosnak visszajelzést ad arról, hogy a városban hogyan mennek a dolgok.

Az Anno 1701 lényege az építés. Aki inkább a háborúban, rombolásban érdekelt, annak a játék inkább csalódást okoz, aki viszont szereti az építgetős játékokat, mint például a Settlers vagy akár a Caesar sorozat, az garantáltan nem fog csalódni ebben a játékban sem. Az alapok egyszerűek, az interfész egészen kiváló, miden helyzetben épp elegendő segítséget nyújt anélkül, hogy tolakodó lenne. A sorozat eddigi tagjai is jók voltak, de az Anno 1701 még a sorozat többi része közül is kiemelkedik.

Anno 1701

Fejlesztő: Sunflowers
Kiadó: Deep Silver
Forgalmazó:
SeVeN M



Pozitívumok:
Szép grafika, sok animáció
Jól átgondolt interfész
Részletes betanító program
Hangulati elemek

Negatívumok:
A háborús játékrész



 


Értékelés
Grafika 9
Hangok 8
Játszhatóság 8
Hangulat 10

 
Kötelező olvasmány
 
Számítógépes Játékok leírása
 
Számláló
Indulás: 2006-03-14
 
Harry Potter előzetes

Harry Potter és a Főnix rendje előzetese!!!(katt a képre)

fonix1_magyar.wmv

 
DVD ismertető
 
Premier Filmajánlók
 
Kedvenc színész
Kedvenc színész
Ki a kedvenc színészed?

Johnny Depp
Orlando Bloom
Daniel Radcliffe
Scarlett Johanson
Jessica Alba
Tom Hanks
Ben Stiller
Leonardo DiCaprio
Renée Zellweger
Liv Tyler
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal